Neuromarketing

Neuromarketing

Neuromarketing to nic innego jak badania reakcji psychofizjologicznych, wykorzystywane następnie w celu stworzenia przekazu marketingowego optymalnie trafiającego w preferencje konsumenta. Przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii, określa się reakcje mózgu na bodźce z otoczenia zewnętrznego, a także preferencje wobec konkretnych marek lub towarów. Wyniki są następnie wykorzystywane do ulepszenia reklamy produktu, co ma zapewnić wzrost jej oddziaływania. Metody te wykorzystywane są przez firmy jak Pepsi, Coca-Cola, Nestle, General Motors, czy Kodak.

Do współczesnych technik badawczych należą m.in.:
Eye tracking (śledzenie ruchów gałek ocznych)
Funkcjonalny rezonans magnetyczny –fMRI (mierzenie reakcji układu nerwowego)
Elektroencefalografia – EEG (badania mózgu za pomocą elektrod)
Wariografy (służące do badania reakcji skórno-galwanicznej, ciśnienia krwi, tętna, rytmu oddychania).

Metody neuro mają zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Wśród tych pierwszych znajdują się przede wszystkim właściciele wielkich korporacji, dążących do ulepszenia reklam swoich towarów. Przeciwnicy zaliczają metodę do technik manipulacyjnych, które miałyby polegać na wypracowaniu u konsumenta podświadomego bodźca zakupu, niczym w reakcji Pawłowa. Tymczasem naukowcy podchodzą bardziej ostrożnie do tej kwestii, zapewniając równocześnie, że nie istnieje tzw. „przycisk zakupu”.

Polecamy: film dokumentalny „Neuromarketing, czyli jak skłonić mózg do zakupów”

Linki dla zainteresowanych:

http://www.neurosciencemarketing.com/blog/
http://www.fizyka.umk.pl/ftp/papers/kmk/08-Neuromarketing.pdf
http://labtd.com/pdf/Neuromarketing_jako_owoc_mariazu_nauki_z_biznesem.pdf

Autor: Natalia Kozłowska

Reklamy

Dodaj komentarz »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com.
Entries i komentarze feeds.

%d blogerów lubi to: